S för ett bättre Hörby

Susanne Meijers blogg. Välkommen till min blogg. Jag har fått förtroendet av Hörbyborna att arbeta som kommunalråd och kommunstyrelsens ordförande under denna mandatperiod.

Vill du som jag, ha förändring för ett bättre Hörby, med fokus på ett Tryggt och starkt välfärdssamhälle- då skall du rösta på mig och mitt parti i valet 2019.

https://www.youtube.com/watch?v=iDcoY_wZLbQ&app=desktop

Vi skall bygga bra bostäder till Hörbyborna. Flyttkedjorna måste igång. Vi kommer att arbeta för minst 250 bostadslösningar under mandatperioden 2019-2022.

För en aktiv landsbygd med en levande miljö, det skall vara lätt att ta sig från byarna in till Hörby och tvärtom. Vi vill ha bättre kollektivtrafik och införa en form av byabussar med delningsekonomi.

Utbildning för våra barn är en av de viktigaste uppdragen vi har. Vi ska ha likvärdiga och attraktiva skolor för alla elever i kommunen.








söndag 4 maj 2014

Politik och samverkan



En av anledningarna till att jag är engagerad i lokalpolitik är närheten till alla möte med presumtiva väljare eller andra som vill prata och ventilera frågor.
Det är alltid otroligt intressant och stimulerande att prata med folk när jag är ute "på Byn". Det kan vara i badet, i bastun som samtalen uppstår, det kan vara när jag följer med mina brorsbarn som spelar i Hörby FF.

Det kan vara på Ica, Konsum på våra caféer och även när jag tankar bilen eller tvättar den, ja mötesplatserna är många. 

Det är så jag anser att en kommunpolitiker skall vara.

 Nära de som bor i samhället och lättillgänglig. Lätt att prata med. 

I går, lördagen den 3 maj,  då jag och en partikamrat var ute "på Byn " och samtalade om att använda sin röst i EU valet.  Så många olika människor vi träffade och en massa synpunkter fick jag med mig. Synpunkter som jag tar hand om och lyfter i de sammanhang de passar i.

Jag och Mats Bjartling på väg ut i byn med EU prat

Därför är det anmärkningsvärt när Centerpartiets nya medlem Per Elis ondgör sig över mina bristande kunskaper i ekonomi och dylikt. Jag frågar mig på vilken planet han finns på för det var länge sedan han var på ett Socialnämndsmöte och på vårt senaste "akuta" möte hade han tid typ 40 minuter att vara med på
( möjligen har jag aning fel på tiden).

Trots detta skall han oavbrutet påstå att jag inte har koll på läget. Men snälla vem har koll på det.

Ja, inte Centerpartiet iallafall - men kanske är det så att hela centerpartiet menar att Socialnämnden har misslyckats totalt med hemmaplanslösningar. Då blir jag ytterst bekymrad, men detta kunde ju inte fullmäktige får besked på eftersom närvaron var ytterst begränsad på senaste mötet och övriga politiker i Socialnämnden verkar ju nu bytt partibeteckning så det visslar om det. 


För det var så som Centerpartisten Per Elis sa ordagrant i kommunfullmäktige att Socialnämnden har misslyckats totalt med hemmaplanslösningar. Men visst han höll ju med mig och meddelade att femklövern misslyckats  och det är iof ödmjukt.

JA,  femklövern har misslyckats katastrofalt med hemmaplanslösningar och detta bla annat tack vare per Elis och hans kompanjoner som under de första mandatåren splittrade och söndrade politiken. Det kan vi ju även läsa i dagens Skånska Dagbladet där Kjell-Åke Persson redogör för deras process och vi hittar ju Per Elis på listan, månne planerar han för att kryssa in sig på högre post. Han har ju uppmanat sina läsare att kryssa honom för att få verkstad i politiken. Kanske tillsammans med andra entreprenörer som vill få fart på verkstaden - Hörby kommun.

Dock är det så att om Per Elis var lite påläst så borde han veta att hemmaplanslösningarna senaste halvåret rasslat till, dock typ 2 år för sent,och förseningen med Per Elis hjälp. 

Men då måste man ju vara med i diskussionen, jobba hårt i Socialnämnden och inte "bara " flörta med kommunfullmäktige eller ställa tavlor utanför kommunhuset. 


Kandidater i kommun valet






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Delge gärna dina synpunkter, jag förbehåller mig rätten att ta bort kränkande inlägg. Mitt syfte med min blogg är att öppna upp för diskussioner och en öppen kontakt med mina läsare. Endast du som kan stå för vem du är är välkommen.